När jag kommer hem...

Jag glömde bort att skriva att jag köpte ankelvikter när vi var på gekås,
köpte 0,5 kg måste ju börja med lite vikt så får man öka sen . Jag vill verkligen fortsätta hålla med ben i form nu efter att jag slutade på dagiset . Av att gå med 3 hundar som går o drar lite så får man stå emot väldigt mkt med benen och får väldigt bra träning . Tack vare det så hade jag inte ont i knäna alls .
Men nu så fort jag slutade så har det börjat göra ont igen . Och det känns så förjävligt .
Så många tårar o så dåligt som jag har mått över att ha så ont i min kropp det funkar liksom inte .
Jag kan inte gå tillbaka dit .

Så nu när jag kommer hem så ska jag börja gå med mina ankelvikter när jag är ute med Mojje, mamma har även stavar hemma så när jag går långpromenader blir det att sätta mej o bältet så blir det stavar och vikter .

Känner verkligen att jag vill börja bli mer hälsosam, o ta hand om min kropp bättre . Har faktiskt börjat äta nyttigare, visst jag äter mkt godis fortfarande, men absolut inte lika mkt som förut nu räcker det med någon bit sen mår jag nästan illa . Och ja jag dricker på tok för mkt coca cola . Men så många liter som jag har dagit ner med det här året , känner jag mej riktigt stolt över . Jag dricker inte varje dag, och jag försöker verkligen stå emot o dricka annat . Ibland går det ibland inte .
Men överhuvudtaget känner jag mej duktig, jag kan bli bättre och det ska jag verkligen försöka med .
Och nån dag ska jag även sluta röka !

Och det här handlar inte om " UUEW FETT" eller " Usch jag kan inte äta det här för då blir jag tjock"
Visst jag vill inte bli tjock, men det krävs även många kilon för att jag ska bli det . Men har insett att man måste faktiskt tänka lite framåt , ju äldre jag blir desto mer kommer min ämnenomsättning och kropp förändras . Så det är lika bra att försöka hitta bra vanor redan nu när jag är ung, än att komma på det när det är försent .
Men mest av allt vill jag bara vara hälsosam för att slippa ha ont och vara mycket piggare !!

Vet att det här blev ett långt inlägg, men har tänkt skriva om det här ett tag .
Så jag längtar lite efter att få komma hem !
har lite hemlängtan också förövrigt . Men åker eventuellt hem på onsdag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0